Neem niet op !
Dat is wat alle deskundigen ons adviseren. En wat doen (sommige) instanties: ze bellen anoniem.
In dit geval betreft het ziekenhuis: een afdeling belt om een afspraak op korte termijn aan te passen, de patiënt krijgt een anonieme beller en neemt niet op.
Resultaat: afspraak kan niet gemaakt worden, patiënt moet langer wachten (op een brief) en loopt een eerdere afspraak mis. En de afdeling kan de planning niet flexibel omgooien, wat nu juist zo van belang is voor een goede bedrijfsvoering.
En het blijkt wel te kunnen: andere ziekenhuizen geven hun naam weer bij de beller (dus geen nummer), en dan neemt de patiënt natuurlijk wel op !
Sommige bedrijven kunnen er ook wat van: om te voorkomen dat ze teruggebeld worden bellen ze ook anoniem. En niet alleen dat: ze mailen met no-reply adressen om dezelfde reden. En schermen hun email-adressen af, je kan alleen via een formulier contact maken, vaak met eisen waaraan niet voldaan kan worden, zoals een klantnummer, terwijl dat nog niet eens bekend is of men geen klant is.
Dan maar een brief sturen: soms moet je naar de site van de Kamer van Koophandel om een postadres te achterhalen.
Ik doe alleen nog aankopen bij transparante bedrijven, en die zijn er echt wel. Helaas kan een monopolist als een streekziekenhuis alleen via een formulier bereikt worden. De belofte binnen 5 werkdagen te reageren (bedankt voor de tip !) wordt ook niet nagekomen.
Er valt nog veel te winnen !
Reacties
Een reactie posten