Doorgaan naar hoofdcontent

Waar is het telefoonboek voor mobiele nummers ?

Waarom is een vaste lijn een opt out ?


En waarom een mobiel nummer een opt-in ?

Weet u nog ? Elk jaar plofte er een paar kilo papier in de bus: het telefoonboek !
Daar stond 'iedereen' in, tenzij men een 'geheim' nummer had. En de laatste jaren kon men opteren voor het opnemen van een extra vermelding: een mobiel nummer..

Waarom is het niet andersom: ook voor een mobiel nummer een standaard vermelding, met de mogelijkheid dit niet te doen voor hen die dat willen.

Sterker nog: er is geen telefoonboek, ook niet digitaal, voor mobiele nummers. Ook als je naam en adres hebt kom je er niet.

Zeker: er zijn vele zoekprogramma's die omgekeerd zoeken, overal zoeken en nog meer, maar vrijwel altijd eindigt deze zoektocht in het niets...

Dan volgt de gang naar Facebook of LinkedIn, en als iemand dan gevonden is een boodschap zenden. Als je hem al vindt ...

Dus nogmaals: waarom is een mobiel nummer zo 'geheim' en waarom een vast nummer niet ? Steeds meer mensen hebben geen vast nummer meer, dus de zoektocht wordt steeds lastiger.

Daarom: vermeld standaard de nummers van iemand bij zijn adres, tenzij diegene dat zelf blokkeert.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Autosnelwegen naar 80 km/h

Nee, Melanie zet geen nieuwe borden neer !

Maar ze laat wel na om het inhalen door vrachtwagens vergaand te verbieden.
Die zijn er namelijk de oorzaak van dat onze, ten koste van vele miljarden aangelegde 2- tot 5-baans snelwegen door soms drie dik naast elkaar rijdende vrachtwagens worden gereduceerd tot provinciale wegen.

Daarop aangesproken laat ze via haar ambtenaren weten, dat een verbod mogelijk tot gevaarlijke situaties zou kunnen leiden.. Alsof de huidige aanpak niet continue tot gevaarlijke situaties leidt, aanrijdingen en files oplevert, en bovendien kapitaalvernietiging is.

Navraag bij enkele transporteurs leert dat deze prima zouden kunnen leven met een inhaalverbod: inhalen kost veel geld (extra brandstof), geeft een slecht imago, biedt kans op boetes en leidt niet tot een sneller transport.

Na enkele jaren van observatie valt mij op dat de 'daders' veelal buitenlandse kentekens hebben. Een blik op het gezicht van de inhalers met een Nederlands kenteken leert dat …

Weet u nog: zure regen, ozongat ..

En nu dan: CO2Je mag het gerust een hype noemen. Niet zo erg, gaat wel weer over,tot een volgende: marsmannetjes ?
Maar: het is wel erg, want net als de eerdere hypes niet gebaseerd op feiten, maar op foutieve aannames. Zo gingen er bijvoorbeeld veel bomen dood, niet omdat het zuur regende (en dat deed het vlak bij grote stallen), maar omdat de betreffende bomen niet geschikt waren om hier te groeien, en dus wat vroeger dood gingen. Let wel: ik spreek alleen uit eigen waarneming. In de tijd dat dit speelde ging ik op de Veluwe wonen, en de bomen groeiden en groeien letterlijk tot in de hemel, geen dooie boom te bekennen.
Ook met deze nieuwe hype zou te leven zijn, ware het niet dat we als lemmingen onze ondergang tegemoet lijken te gaan: onze financiĆ«le ondergang wel te verstaan. Los van het feit of de menselijke activiteit. lees:  de uitstoot van CO2wel een factor van enig belang is bij de opwarming van de aarde, getuigt het van weinig realiteitszin om te denken dat de mens die opwarm…